448
261183
سال 1399 به نام چه حیوانی است؟

سال 99 سال موش است

طبق طالع‌بینی چینی سالها با نام حیوانات نامگذاری شده‌اند و از دیرباز هم در ایران از این نامگذاری استفاده می شود.

طبق این طالع‌بینی سال 1399 سال موش است.

در زیر می‌توانید جدول نامگذاری سالها به نام حیوانات را مشاهده نمایید:

سال 99 سال موش است.

مشاهده اطلاعات بیشتر

تاریخچه نامگذاری سالها به نام حیوانات

چرخه سال ها مانند بروج دوازده گانه مجموعه ای از 12 نماد سالانه است که ترکیب این نمادها در تمامی دوره ها یکسان است. به عبارت دیگر دوازده حیوان مظهر 12 سال این چرخه هستند. انتخاب این حیوانات و صفاتی که به این حیوانات نسبت داده می شود، ریشه های اساطیری و رمز گرایانه دارد.

درباره چگونگی انتخاب این 12 حیوان، افسانه ای قدیمی وجود دارد. در این افسانه آمده است که روزی بودا هنگام حلول سال نو، تمام حیوانات دنیا را فراخواند و نوید داد که در صورت فرمانبرداری، به آنان پاداش خواهد داد. اما تنها 12 حیوان به دعوت او پاسخ گفتند.

بودا نیز مقرر کرد که هر یک از آنان سالی را به نام زیر نفوذ خود داشته باشد که این 12 سال به بزرگداشت همان 12 حیوان نامگذاری شد که البته افسانه ای بیش نیست.

برای تشخیص این که هر سال با کدامیک از حیوانات مطابقت دارد از سال خورشیدی عدد 6 را کم می کنند و حاصل بر عدد 12 تقسیم می شود. عدد باقی مانده را در نظر می گیرند و از شماره یک، از موش شروع به شمردن می کنند. نام هر حیوانی که با عدد بای مانده مطابقت کرد سال همان حیوان است.

ترتیب نام حیوانات چنین است:

موش، گاو، پلنگ، خرگوش، نهنگ ( اژدها )، مار،اسب، گوسفند، میمون، مرغ، سگ، خوک. باقیمانده صفر، آخرین حیوان یعنی خوک را نشان می دهد.


بنابراین سال 99 بنام سال موش نامگذاری شده است

11 دیدگاه ها

  1. خسرو امیری گفت:

    سال 99بدترین سال دنیا بره گم شه پرازمرگ وبیماری گرانی وکثافت نحس ترین وکثیف ترین سال

  2. احمد سلمانزاده گفت:

    بدترین سال ایرانی ها تو صد سال اخیر سال 1399
    بیماری،مرگ،تحریم،گرانی،فساد،اختلاص،دزدی

  3. آزیتا گفت:

    سال 99 باندازه صد سال طول کشید. سال سیاه، بیماری، خونه نشینی، افسردگی… امسال جون سالم بدر ببریم شانس آوردیم. امیدوارم تا آخره عمرمون این روزای لعنتی تکرار نشه.

  4. واقعاً لعنت به سال 99 كرونا و گراني و خانه نشيني و بيكاري و اينا يه طرف نامزدم هم بعد ٧ ماه رابطه فهميدم داره بهم خيانت ميكنه و لاشي از آب درومد ديگه به هيچ كسي و هيچ چيزي اعتماد ندارم

  5. حسین فلاح گفت:

    خدا کنه شاخ و لنگ و لگد نخوریم. یا خدا

  6. 😠😠😠 گفت:

    واقعا حق با همگی شماست سال خونه نشینی بیکاری افسردگی بدبختی گرانی تحریم لعنت به ای سال خدا کنه این سال زود بره وسال ۱۴۰۰بیاد انشالله🙏🙏

  7. ملیحه گفت:

    لعنت ب سال ۹۹ زجرآورترین و بدترین سال برام بود تا آخرین روزش خدا عذابم دادو منو حسابی با سختیها و بدبختیها چروند. بره که برنگرده لعنت به این سال لعنت لعنت لعنت

  8. فاطمه گفت:

    سال ۹۹ سال موش بود خود موش چه سود و فایده ای داره که سالش داشته باشه البته به غیر از از موش ازمایشگاهی که البته ما هم امسال موش ازمایشگاهی بودیم

  9. مارادونا گفت:

    بد ترین سال از لحاظ اقتصادی و مرگ و میر فراوان بود
    خیلی تلاش کردم و خیلی زجر کشیدم
    هم افسرده شدم هم بی پول شدم هم مریض شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به حساب کاربری

آدرس ایمیل خود را جهت بازیابی گذرواژه وارد نمایید

ثبت نام فراموشی رمز؟