742
226952
فایل PDF تقویم 1400 - موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران

فایل PDF تقویم 1400 - موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران

دانلود فایل PDF تقویم 1400 ، موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران.

همه ساله موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در نیمسال دوم سال اقدام به انتشار فایل PDF تقویم سال می‌نماید که مبنای طراحی، انتشار و چاپ تقویم‌ها قرار می‌گیرد. در این بخش شما می‌توانید فایل PDF تقویم 1400 بصورت رایگان دانلود نمایید.

متأسفانه اخیرا سایت‌های نامعتبری پیدا شده‌اند که قبل از انتشار تقویم توسط موسسه ژئوفیزیک و صرفا از طریق سایت‌هایی مثل time.ir اقدام به طراحی و فروش تقویم می‌نمایند.

این کار موجب اشکالات جدی در تقویم ها می‌شود از جمله:

  • عدم هم‌خوانی تقویم‌های شمسی و قمری
  • عدم درج صحیح تعطیلاتی که بر اساس تقویم قمری هستند. مانند: میلاد و شهادت ائمه اطهار (علیهم‌السلام)
  • عدم هماهنگی مناسبت‌ها ملی و مذهبی درج شده با تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران

استودیوی طراحی نقش همه ساله بعد از انتشار فایل PDF تقویم توسط موسسه ژئو فیزیک اقدام به تطبیق تقویم‌های طراحی شده می‌نماید تا تقویم‌ها در کمال صحت و بی عیب و نقص باشند.
برای دانلود کردن فایل PDF منتشر شده توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده اطلاعات بیشتر


بر اساس مصوبة هیأت محترم وزیران در جلسه مورخ 22 تیر 1379 و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسة ژئوفیزیك دانشگاه تهران موظف است تا پایان تیر ماه هر سال نسبت به استخراج و تنظیم تقویم كشور برای سال بعد اقدام نماید.

فایل PDF تقویم 1400 – موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران

در تهیه تقویم كشور بر اساس اعلام شورای فرهنگ عمومی مناسبتهای ایرانی بر مبنای تقویم ایران و مناسبتهای خارجی بر مبنای تقویم‌های معتبر خارجی تعیین و تنظیم می‌شود.

این مصوبه به امضای آقای دكتر حسن حبیبی، معاون اول محترم رئیس جمهور، با شمارة 17603/ت 22237 ه مورخ 3 مرداد 1379 به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است.

بر اساس مصوبه مذكور، جهت بهره‌گیری از كلیه ظرفیتهای موجود در استخراج و تنظیم تقویم كشور و انجام پژوهش در زمینه‌های تقویم و اوقات شرعی، مؤسسة ژئوفیزیك طی نامة شمارة 2298/93 مورخ 13 مرداد 1381 به معاون پژوهشی دانشگاه تهران پیشنهاد داد تا استخراج تقویم رسمی كشور شورایی صورت گیرد. معاون پژوهشی دانشگاه تهران در تاریخ 17 مرداد 1381 با پیشنهاد تشكیل مركز تقویم دانشگاه تهران و معرفی اعضای شورای مركز تقویم موافقت كرد.

با حكم ریاست محترم دانشگاه تهران برای مدت 3 سال از تاریخ 20 شهریور 1381 آقایان دكتر محمد تقی عدالتی، سید مصطفی میرسلیم، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیرضا موحدنژاد، محمد باقری، حمیدرضا گیاهی یزدی، فرید قاسملو و محمد سمیعی به عنوان اعضای شورای مركز تقویم دانشگاه تهران منصوب شدند. همچنین آقای دكتر محمد تقی عدالتی از تاریخ 22 آبان 1381 با حكم ریاست محترم دانشگاه تهران به عنوان اولین رئیس مركز تقویم دانشگاه تهران منصوب شدند. در پی استعفای آقای محمد باقری از عضویت در شورای مركز تقویم از تاریخ 8 مهر 1382 آقای دكتر رضا عبداللهی با حكم ریاست محترم دانشگاه تهران به عنوان عضو جدید شورا منصوب شدند.
در سال 1381 اعضای شورای مركز تقویم فعالیت خود را با استخراج و تنظیم تقویم سال 1382 هجری شمسی و تهیه و تدوین اساسنامه مركز تقویم آغاز نمودند. پس از این، اساسنامه تهیه شده در تاریخ 19 اسفند 1381 به تصویب هیأت رئیسه محترم دانشگاه تهران رسید.

مطابق اساسنامه مركز تقویم، اعضای شورای مركز عبارت‌اند از:

    • معاون پژوهشی دانشگاه تهران (رئیس شورا)
    • رئیس موسسه ژئوفیزیك (نایب رئیس شورا)
  • هفت نفر از تقویم‌شناسان و خبرگان موضوع تقویم نویسی

هم‌چنین مطابق این اساسنامه، شورای مركز موظف است قبل از پایان خرداد هر سال، كار استخراج و تنظیم تقویم سال بعد را انجام دهد. تقویم استخراجی و اوقات شرعی هنگامی مصوب تلقی می‌گردد كه به تصویب دست كم 5 نفر از متخصصان تقویم عضو شورا برسد.

فایل PDF تقویم 1400 – موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران

به منظور تدقیق تقویم قمری، در تاریخ 26 مهر 1383 اعضای شورای مركز تقویم و اعضای دفتر ستاد استهلال مقام معظم رهبری این توفیق را حاصل نمودند كه به مدت 90 دقیقه به حضور معظّم‌له برسند و سؤالاتی را دربارة رؤیت هلال با چشم مسلح و مباحث فقهی و رؤیت هلال ماه مطرح كنند. هم‌چنین در اردیبهشت 1383 این شورا در خصوص اعتبار فقهی توسعه رؤیت هلال، حد توان دوربین در اعتبار شرعی رؤیت با چشم مسلح سؤالاتی را به صورت مكتوب به حضور مقام معظم رهبری ارائه كرد كه در خرداد 83 پاسخ آنها دریافت گردید.

شورای مركز تقویم كتابخانه‌ای تخصصی در زمینة تقویم تأسیس كرده است كه در حال حاضر، مجموعة این كتابها به عنوان بخشی از كتابخانة مؤسسة ژئوفیزیك در محل كتابخانه و مركز اسناد مؤسسه نگهداری می‌شوند.


4 دیدگاه ها

  1. علیرضا شخصی استاد گفت:

    درودبرشما. بسیار خوب ولی با این دنیای الکترونیک و پر سرعت باید عالی باشید. علیرضا شخصی استاد مدرس علوم ذهنی NLP و دوره های شخصیت شناسی رفتاری برپایه مدل DISC

  2. میلاد گفت:

    انشاالله که امسال سال خوب و خوش و به دور از بلا باشه..
    سالی خوب و خوش برای تک تک ایرانیان عزیز و مهمان نواز..
    سالی پر از آرامش و خیر و برکت برای همه مردم سر زمینم
    (ارادتمند همه شما میلاد).#خوزستان#بهبهان#

  3. جعفر جعفری گفت:

    آقا این قضیه محاسبات موسسه ژئو فیزیک برای شروع سده جدید چیه ؟ یک اطلاعیه زدن که موسسه محاسباتی کرده اما درنهایت پذیرفته چون در عرف سال اول قرن سال یک هست پس ۱۰۰سال بعد میشه آخر اسفند سال ۱۰۰ و لذا سده جدید از ۱۴۰۱ شروع میشه ! البته که این مهملی بیش نیست ولی در سایت موسسه هم چیزی نزده و تکذیبیه ایی هم نداده . حالا داستان چیه ؟

  4. محمد نوروزی گفت:

    از موسسه ی ژئوفیزیک دانشگاه تهران سپاسگزارم که درباره ی برداشت نادرست از آغاز و پایان قرن، پاسخ روشن و تمام کننده ای داد. هرچند این مساله ی ساده ی ریاضی، در حد سواد و درک ریاضی دانش آموزان سال یکم دبیرستان است، ولی من گاهی به برخی استادان دانشگاه برخوردم که از درک آن ناتوانند و بر اشتباهشان پای می فشارند و حتی پس از پی بردن به آن، حاضر نیستند به خاطر پافشاری بر اشتباهشان، عذرخواهی کنند. البته تا زمانی که در آموزش و پرورش و آموزش عالی، در هر درس با نمره ی ۱۰ می توان کارنامه ی قبولی گرفت، این گونه نادرست پنداری ها شگفت آور نیست، آنهم در مساله ای ریاضی که جای محاسبه و رسیدن به یک جواب است و جای اختلاف برداشت نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به حساب کاربری

آدرس ایمیل خود را جهت بازیابی گذرواژه وارد نمایید

ثبت نام فراموشی رمز؟